Як розважати немовля. Ігри від одного до чотирьох місяців
Якщо новонароджений майже весь час відпочиває, він солодко сопе поруч з мамою, періодично вимагаючи молока, то через місяць дитина стає вже більш активним. Він вже хоче спілкуватися, грати і всіляко взаємодіяти з дорослими.
В місяць дитині ще не потрібні іграшки, головне для нього – контакт з мамою і татом.
Батьки можуть розважати немовляти, просто розмовляючи з ним. При цьому можна змінювати тембр голосу, шепотіти або, навпаки, говорити голосно.
Можливо, дитині сподобається спів або коли мама просто тягне голосні в словах. Також можна крутити очима, замружуєтеся, показувати мову. Прийшов вчасно корчити пики, кривлятися і стежити за реакцією малюка. Адже якийсь вираз обличчя йому може і не сподобається. Про це дитина миттю сповістить батьків голосним плачем. А інша гримаса зацікавить малюка, він округлить очі або навіть посміхнеться.
З двох місяців вже можна грати з брязкальцями.
Поки батьки дзвенять ними, щоб малюк повертався в пошуках незнайомого звуку. Не обов’язково купувати масу брязкалець. Можна використовувати і підручні засоби:
- Напевно, в кожному будинку знайдеться хоч один дзвіночок;
- А вже крупа, яку можна засипати в невелику ємність, точно є у всіх.
Поки що для дитини не важливий зовнішній вигляд іграшки. Він зайнятий пошуками джерела звуку. А батьки повинні шуміти з різних сторін, праворуч і ліворуч від дитини, ззаду, зверху і знизу. Малюк повинен докласти трохи зусиль, щоб зрозуміти, звідки йде звук.
Малюкові в два місяці пропонують тканинні іграшки.
Підійдуть навіть шматочки ганчірок, мають різні фактури. Вони можуть бути гладкими, шорсткими, злегка ребристими, м’якими і навіть трохи колючими. Якщо дитина сам не гладить шматочки тканини, можна взяти його ручку і провести пальчиками по матеріалу.
А ще цікавіше – клаптева ковдра. Малюк лежить на ньому і розглядає різнокольорові квадратики, а потім починає обмацувати їх, відчуваючи різницю.
З дитиною треба розмовляти.
Рекомендують озвучувати всі здійснювані дії, навіть самі елементарні. Наприклад, мама робить прибирання, а малюк спостерігає за нею з свого ліжечка:
- Жінка коментує свої рухи;
- Вона іноді виходить з кімнати, дитина перестає її бачити, голос стає тихіше;
- Потім вона знову з’являється і гучність повертається.
Малюк помічає всі ці зміни і навіть може включитися в розмову. Якщо він почне виголошувати якісь звуки, рекомендують повторювати за ним. Таке наслідування утягує дитини в спілкування ще більше. Дітям подобається, і вони починають активніше намагатися розмовляти.
Коли мама намагається повторювати за малюком, вона повинна дивитися в очі дитині, кивати, немов вона розуміє його мова і справді веде з ним діалог.
У три місяці дитина вже зацікавиться іграшками, що висять над його ліжком.
Зазвичай батьки набуває мобіль, де різноманітні фігурки рухаються по колу, та ще й під музику. Дитина стежить за цими переміщеннями, розглядає предмети, посміхається, намагається обурюватися, якщо виникає бажання помацати невловиму іграшку.
Різні брязкальця, кульки й інші іграшки можна розкласти навколо немовляти. Він буде крутитися, дивлячись на них. І якщо щось сподобається, з’явиться стимул дотягнутися.
Періодично потрібно міняти іграшки навколо малюка, так і ті, які висять над ліжечком. Інакше інтерес пропаде. Втім, навіть старі іграшки можна повернути через деякий час.
Можна зробити кілька коробок і розбити іграшки на групи. І, наприклад, через 1,5-2 тижні змінювати їх. Якщо ж малюк постійно буде бачити одне й те ж, то засумує, перестане дивитися в бік обридлих предметів. Це не означає, що не підходить сам принцип гри, просто приїлися саме ці іграшки.
Як займатися з дитиною після дев’яти місяців, можна прочитати , а про розваги дитини семи-восьми місяців – дізнатися з
Дитину у три місяці можна катати на фіт-більш.
Малюка кладуть на живіт, і обережно переміщують куля взад-вперед. Це проста, але необхідна тренування вестибулярного апарату. Для цих же цілей можна піднімати малюка над головою, а потім опускати вниз або спробувати повертати дитину в різні сторони. При цьому краще за все коментувати, озвучуючи напрямки («вгору-вниз», «вправо-вліво»).
Можна опускати ніжки малюка в ємність з квасолею або горохом.
Під наглядом батьків можна дозволити дитині помістити туди руки. Це урізноманітнює тактильні відчуття. Іграшки теж краще пропонувати з різних матеріалів, щоб малюк знав про існування різноманіття поверхонь.
Малюка зацікавлять вже не просто пики, які будують мама і тато, йому сподобається грати в «Ку-ку».
Читати можна завжди, навіть коли дитина ще не народився. А поки він зовсім малий, краще віддавати перевагу коротеньким віршам, потешкам, де повторюються слова, та навіть склади. Чим простіше і одноманітніше, тим краще. Час казок і довгих історій ще настане.
А ще, швидше за все, маляті сподобаються мильні бульбашки. Він буде стежити за ними очима і дивуватися, коли ті зникнуть.
Можна придумати чимало занять та ігор з маленькою дитиною, але головне, пам’ятати про безпеку. Якщо мама натягнула над ліжком мотузку з брязкальцями, намистинами і дзвіночками, вона повинна бути впевнена, що якщо дитина дотягнеться до іграшки, то не відірве дрібну деталь, не засуне її в рот. У будь-якому випадку, краще не залишати малюка одного.